» Blog » Używki - odżywki
20-09-2011 22:47

Używki - odżywki

W działach: marudzenie, marudzenie na poważnie | Odsłony: 24

Używki - odżywki
Wykopałam to. Dla tych, którzy mają już za dużo zakładek - od lipca przyszłego roku Australia wprowadza mundurkowe opakowania fajek. Oliwkowe.

Pomijając fakt, że od tej pory będzie można komuś zaoferować oliwki w innym sensie niż dotychczas, nic się nie zmieni na lepsze. Nie łudźmy się. Nie ma takiej chińskiej tortury, która zmusiłaby młodzież do rezygnacji z eksperymentowania. Pomyślcie tylko - ile horrorów powstało w oparciu o motyw zakazanego owocu. Śpiąca Królewna też nie chciała źle. Przez tyle stuleci nikt nie dał rady wykorzenić z ludzi naturalnej ciekawości i miłości do chemii, a teraz miałyby tego dokonać brzydkie pudełeczka?

Podpierając się przykładem Śpiącej bidulki - takie wrzeciono to też tylko kawałek drewna. O jego atrakcyjności świadczy jednak nie wygląd, ale zakaz. I ten zakaz - w czasach publicznego napiętnowania palaczy- napędzi firmom tytoniom rzesze nowych klientów, zwalniając je tym samym z ryzyka odpowiedzialności prawnej. I z kosztów reklamy, bo produkt tabu sam się sprzedaje.

Z tego wszystkiego wyciągam jeden wniosek - muszę zapomnieć o kategorycznych zakazach, albo będę pisać ogłoszenia do gazet: Pilnie potrzebny królewicz, zamożny, odważny, przystojny, bez nałogów dla panny w stanie spoczynku, lat 99...

* obrazek z serii Twisted Princesses Jeffreya Thomasa

Komentarze


Scobin
   
Ocena:
+2
a teraz miałyby tego dokonać brzydkie pudełeczka?

Może gdyby brzydko pachniały (zamiast wyglądać), to to mogłoby zadziałać? ;)
20-09-2011 23:32
ment
   
Ocena:
+4
Za dużo jest na świecie głupoty, takiej jak ten nakaz.
Właśnie dlatego palę -dzień po dniu zabijam się po trochu, żeby uciec od durnoty w śmierć. Skąd takie wolne tempo? Brak mi odwagi na szybsze działanie.

Tak czy inaczej, argumentacja za wprowadzeniem mundurków jest mniej więcej tak sensowna, jak perełki od Coelho.

Żal.pl, ale z Australii.

Jeśli o mnie chodzi, mogą nawet sprzedawać fajki w opakowaniach ze zdjęciami martwych płodów, opakowanie nie gra przy nałogu żadnej roli. Wszelkiego rodzaju uszczęśliwiacze na siłę mogą ruszyć trochę głową i skojarzyć, jak bardzo ostrzeżenia o utracie zdrowia zniszczyły rynek papierosowy -wcale.
21-09-2011 00:04
earl
   
Ocena:
+2
@ ment

Może za mało palisz, stąd takie słabe tempo.

21-09-2011 06:53
ment
   
Ocena:
0
@earl
Wolne tempo w tym przypadku ma dla mnie każda metoda, która nie skutkuje natychmiastową śmiercią (dobra, uznaję, że szybkie tempo może mieć każda metoda, która do śmierci doprowadzi w przeciągu roku od rozpoczęcia jej stosowania).
Jakbym palił pięć paczek dziennie, to, o ile nie wykorkowałbym w przeciągu roku od rozpoczęcia takiego palenia, nadal byłoby to wolne tempo uśmiercania się.
21-09-2011 07:19
Szept
   
Ocena:
+5
Zdrowie palaczy to ich sprawa (pomijając, że w naszym socjallandzie za leczenie ich głupoty płacą wszyscy), ale to jedna z najbardziej zdziczałych i egoistycznych grup społecznych.
Kulturalnych palaczy można na palcach dwóch rąk policzyć. Większość niestety ma w 4literach kosz odległy o 2 m od miejsca gdzie skończyli palić o zwróceniu uwagi na to komu dymią pod nosem na ulicy nie wspominając.
I jak jestem za niewtrącaniem się państwa w to co kto robi ze sobą, tak palacze zasłużyli tu sobie na wyjątek. Szczerze popieram odgórne działania pacyfikujące palaczy. Chętnie bym widział jeszcze mandaty wystawiane dla tych, którzy palą na ulicach.
21-09-2011 07:59
ment
   
Ocena:
0
@Szept
W zasadzie to może i masz rację, kwestia przekonań.
Mandaty są za palenie w miejscach niedozwolonych -próbuj walczyć o rozszerzenie ich listy.

Jednak nie odnosisz się do debilizmu, jakim jest przekonanie, że wygląd paczki ma wpływ na sprzedaż i spożycie (zużycie?) wyrobów tytoniowych.
21-09-2011 09:04
Szept
   
Ocena:
+4
Wiem, że się nie odnoszę :)
Ciężko powiedzieć czy nie zniechęci. Na pewno paczka stanie się mniej atrakcyjna wizerunkowo. Opakowanie nie będzie zniechęcać, ale może nie będzie też zachęcać. Paczka papierosów nie będzie fajnym gadżetem, a w takiej roli czasem dzisiaj występuje.
Z reklam papierosy zostały wyeliminowane (w miarę), ale nie z przestrzeni publicznej. Brzydkiej paczki (szczególnie takiej ze zdjęciami płuc) na stoliku kawiarnianym nikt raczej nie będzie trzymał.
Ubije to też mocno konkurencję między producentami.
Starych palaczy nie zniechęci, ale zmniejszy może ilość nowych klientów.

Może spowoduje to też, że wróci moda na papierośnice.
Ciekawe też kiedy producenci zdecydują się na inną formę pudełka, by z zachęty poprzez kolor przejść do zachęty poprzez kształt.

P.S.
Może kolejnym krokiem w walce będzie umieszczenie informacji o szkodliwości na samym papierosie :)
21-09-2011 09:26
tomakon
   
Ocena:
+3
//Może kolejnym krokiem w walce będzie umieszczenie informacji o szkodliwości na samym papierosie :) //
Superpomysł!
Młódź dzieląca się dymem będzie mogła mówić "palisz tylko do 'powoduje' od 'raka' palę ja a od 'ostrzega' Jacek".
:D
21-09-2011 11:13
teaver
   
Ocena:
0
A pamiętacie takie papierosy jak Death? Były przez jakiś czas popularne, mimo niemodnej wtedy promocji typu shockvertising. Pudełko IMHO to ściema. Nie słyszałam, żeby dilerzy koki jakoś się wysilali na opakowania, a konsumpcja w ciągu ostatniej dekady wzrosła.
21-09-2011 12:11
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Akurat te papierosy splajtowały, bo nikt ich nie chciał kupowac, więc jak najbardziej działało. Potem był jeszcze jeden projekt, i sprzedawali je przez chwilę w pudełkach kształtu trumny. Też upadł, jeszcze szybciej. Gdyby sprzedawali tylko fajki o nazwach takich jak "Śmierdy", "Uśmiercacze", "Rakotwory" czy inne takie, to ludzie pewnie by mniej palili.
Ech, ide zapalic :)
21-09-2011 12:49
Szept
   
Ocena:
0
@tomakon
Raczej skala z wskaźnikiem pokazującym ile już się wchłonęło substancji smolistych :)

@teaver
Papierosy legalnie dystrybuowane porównać należy raczej z innymi używkami legalnie dystrybuowanymi.
Zaś co do samych narkotyków też nie w pełni masz rację vide dopalacze i extasy (nawet gdzieś w sieci były takie tabele ostrzegające rodziców na cukierki o jakim kształcie i kolorze zwracać uwagę).
21-09-2011 13:26
Alkioneus
   
Ocena:
+1
Zdrowie palaczy to ich sprawa (pomijając, że w naszym socjallandzie za leczenie ich głupoty płacą wszyscy), ale to jedna z najbardziej zdziczałych i egoistycznych grup społecznych

Na start - rzuciłem.
Ale weź pod uwagę, że jako palacz zostałem wyproszony swego czasu z przedziału dla palących, bo jakaś baba z dzieckiem stwierdziła, że je truję. Ustawy są karygodnie represyjne.

Jeżeli legalną substancję można reklamować jako "Palę więc śmierdzę", to gdzie tu poszanowanie palacza - zwłaszcza tego palacza, który szanuje niepalącego. Gdybym zaczął coś reklamować hasłem "Żrę, więc jestem otyłą świnią" wylądowałbym w sądzie.

Szczerze popieram odgórne działania pacyfikujące palaczy. Chętnie bym widział jeszcze mandaty wystawiane dla tych, którzy palą na ulicach.

Piękne.
21-09-2011 15:23
earl
   
Ocena:
0
Wiele lat temu, w dniu wolnym od papierosa (kiedy on jest, ktoś może wie?) pojawiła się reklama o wewnętrznych skutkach palenia, takich, których nie widać z zewnątrz. Młoda i piękna kobieta po systematycznym wypalaniu papierosów zaczęła powoli czernieć i gnić, stając się podobna do jakiegoś monstrum. Podobno tak wygląda człowiek od wewnątrz jak dużo i systematycznie pali. Tak właśnie przypomniało mi się w związku z odstręczaniem od palenia.
21-09-2011 15:27
Marigold
   
Ocena:
0
31 maja :)
22-09-2011 01:00
earl
   
Ocena:
0
Dzięki ;)
22-09-2011 07:43
tomakon
   
Ocena:
+2
Zapalę sobie za Wasze płuca. A za ministra zdrowia co ostrzega i ostrzega także.

Czy zamknięcie alkoholu w brzydkiej, czarnej butelce z napisem "dręczyciel wątroby" albo "wygładzacz mózgu" spowoduje, że nie napijecie się piwa lub nie polejecie wódki?

Czy jeśli zapakują czekoladę w neonowy napis "uwaga nadwaga!" to nie przekąsicie czegoś słodkiego?

:D
22-09-2011 09:47
Szept
   
Ocena:
0
Wódka, piwo i czekolad mają swoje zalety (odkaża, czyści nerki, dostarcza lecytyny), papierosy nie :)
Poza tym w rozsądnych ilościach nie szkodzą, a pety zawsze szkodzą :)
22-09-2011 11:00
Aesandill
   
Ocena:
0
@ Szept
Pety szkodliwe - No prawie zawsze. (abstrahując od tego że też jestem raczej przeciw paleniu)
Poczytaj o colitis ulcerosa

22-09-2011 11:07
Headbanger
   
Ocena:
0
Nie palę i nigdy nie paliłem. Uważam to za zły nałóg, ale do diaska ostatnio panuje jakaś krucjata przeciwko palaczom, tak jakby schodząc z gier video znaleźli sobie nowy cel. Ostatnio słyszałem o planach zakazania palenia ludziom na boalkonach przez spółdzielnię mieszkaniową. Kiedy, kurde będą strzelać do palaczy? To absurd.
22-09-2011 11:47
Marigold
   
Ocena:
0
@Szept

Wierz mi, pomagają przy chorobie wysokościowej.... ;)
22-09-2011 13:18

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.